Porady dla biegaczy długodystansowych: Jak utrzymać motywację i osiągnąć celNie ma wątpliwości, że bieganie oferuje doskonałe korzyści dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Według badań opublikowanych przez American College of Sports Medicine, biegacze mają zmniejszone ryzyko rozwoju choroby wieńcowej i cukrzycy typu 2, a także zmniejszoną ilość tkanki tłuszczowej, ciśnienie krwi i wskaźnik masy ciała. Przygotuj się na częstsze zakładanie butów do biegania, ponieważ wspaniała wiadomość jest taka, że możesz biegać niemal wszędzie! Od hoteli po parki, własny dom, a nawet centrum handlowe. Potrzebujesz tylko odpowiedniej motywacji i wskazówek. Jako osoba, która również lubi biegać na świeżym powietrzu - niezależnie od warunków pogodowych - wiem, jak trudno może być wrócić po więcej, kiedy wydaje się, że są łatwiejsze sposoby na spędzenie czasu razem z przyjaciółmi lub bliskimi.

Dlaczego tak trudno jest utrzymać motywację?

Bycie konsekwentnym w swoich treningach jest kluczem do osiągnięcia celów biegowych, ale czasami łatwo stracić motywację, gdy jest zimno, jesteś zmęczony, nie masz czasu lub zmagasz się z kontuzją. Jeśli czujesz się niezmotywowany do biegania, spróbuj trzymać się tych prostych wskazówek: - Znajdź kumpla do biegania. Posiadanie przyjaciela lub członka rodziny, który pójdzie z Tobą biegać, może pomóc Ci utrzymać motywację, zapewniając ujście społeczne, a jednocześnie popychając Cię do cięższego biegu. - Ustal realistyczne cele. Jeśli chcesz przebiec maraton, nie możesz oczekiwać, że po przebiegnięciu raz w tygodniu zaczniesz biegać 16 mil dziennie. Doprowadzi to do przetrenowania i kontuzji. - Urozmaicaj swoje treningi. Jeśli jesteś znudzony swoją obecną rutyną, spróbuj czegoś nowego. Bieganie po szlakach, trening interwałowy czy cross-training mogą utrzymać Twoją motywację na wysokim poziomie. - Pamiętaj, po co biegasz. Bieganie może być świetnym sposobem na rozładowanie stresu i pomóc w walce z niepokojem, ale tylko wtedy, gdy skupisz się na wykonywanym zadaniu.

Ustal swoje cele, zanim zaczniesz biegać

Bardzo ważne jest, aby zachować swój cel końcowy w umyśle, gdy zaczynasz biegać. To pomoże Ci utrzymać motywację i upewnić się, że pozostaniesz na torze ze swoim treningiem, aby nie dać się wciągnąć w codzienne czynności. Jako biegacz, ważne jest, aby mieć w głowie cel, który jest wyzwaniem, ale realistyczny. Ważne jest również, abyś ustalił realistyczne ramy czasowe dla osiągnięcia swoich celów i utrzymania się na ścieżce z harmonogramem treningów. # # Go alone and don't be afraid to rock the headphones Jeśli poważnie myślisz o swoim bieganiu, możesz rozważyć udanie się do parku lub na szlak, aby uniknąć zwracania na siebie uwagi poprzez bieganie po miejskiej ulicy. Jako kobieta wiem, że ulice nie zawsze są najbezpieczniejszymi miejscami do bycia samemu o każdej porze dnia, więc jeśli szukasz bezpieczeństwa, bieganie w parku może być lepszą opcją. Innym świetnym sposobem na utrzymanie motywacji podczas samotnego biegania jest zagłuszanie się ulubionymi utworami. Badania wykazały, że słuchanie muzyki podczas ćwiczeń może pomóc Ci spędzić więcej czasu na ćwiczeniach, a mniej na myśleniu o tym, jak bardzo jesteś zmęczony lub znudzony. A kiedy ćwiczysz, ważne jest, aby pozostać skupionym na zadaniu. Nie chcesz popaść w stan niskiej energii, w którym zaczniesz myśleć o wszystkim innym w swoim życiu. Muzyka może pomóc temu zapobiec.

Bądź dumny z tego, kim jesteś i co robisz

Ważne jest, aby pamiętać, że każdy dzień przynosi nowe wyzwania i nowe triumfy. Zawsze będą złe dni, ale zawsze będą też dobre. Jeśli naprawdę zmagasz się z utrzymaniem motywacji, spróbuj napisać, dlaczego zacząłeś biegać lub jakie są Twoje cele. Oprócz bycia dumnym z siebie, inspirujesz również innych. Pokazujesz innym, że możesz zrobić to, co sobie założysz i że samodoskonalenie jest ciągłym procesem, w którym każdy może uczestniczyć.

Najlepszym sposobem na utrzymanie motywacji jest znalezienie sposobu, aby bieganie stało się częścią Twojego codziennego życia. Możesz to zrobić, wyznaczając sobie małe cele, takie jak przebiegnięcie określonego dystansu w każdym tygodniu, bieganie do i z pracy, czy bieganie przed lub po ćwiczeniach na siłowni. Znajdź sposoby, aby uczynić bieganie wygodniejszym poprzez wyeliminowanie wymówek. Bieganie to coś, co może robić każdy, bez względu na wiek czy poziom sprawności fizycznej. Z odpowiednią motywacją i wskazówkami, możesz się tam dostać i zobaczyć, co ten niesamowity sport ma do zaoferowania.