Przygotuj się na jesień: Dlaczego warto biegać gdy temperatury na zewnątrz spadająKoniec lata to idealny czas, aby zmienić swoją rutynę biegową z cieplejszych dni i uderzania na szlaki w chłodniejsze temperatury lub wycieczkę do lokalnych parków na niektóre bardziej zorganizowane biegi. Jest wiele rzeczy, o których musisz zacząć myśleć (i robić), gdy nadejdzie jesień, jak na przykład znalezienie świetnej pary zimowych butów do biegania, warstw, które możesz zdjąć, gdy temperatura spada, i tras, które nie wymagają sprintów pod górę w 30-stopniowym upale.

Korzyści z biegania jesienią

Jeśli jesteś początkujący w jesiennym bieganiu, na początku może to wymagać przyzwyczajenia. Różni się od biegania w miesiącach letnich ponieważ na drogach jest mniej ludzi, gdy na zewnątrz jest chłodno - prawdopodobnie dlatego, że większość woli siedzieć w domu popijając ciepłą herbatkę. Ale kiedy już pokonasz lenistwo i zaakceptujesz to, co czyni tę porę roku tak wyjątkową, istnieje mnóstwo korzyści z trafienia na szlaki jesienią i zimą..

Jeśli jesteś kimś, kto lubi ustalać postanowienia każdego roku, możesz wykorzystać tę porę roku, aby dokonać zmian na lepsze. Jesienne bieganie może pomóc Ci poprawić ogólny stan zdrowia, co ułatwia zarządzanie sezonową depresją, a także może pomóc Ci osiągnąć cele fitness na ten rok - wszystko to przy jednoczesnym ustawieniu Cię na świetny zimowy reżim biegowy. Jeśli jesteś nowy w bieganiu, jesień to świetny czas, aby wejść w ten nawyk, zwłaszcza jeśli nie jesteś w zimowym bieganiu. Może to być świetny sposób na poznanie ludzi i znalezienie się w nowym kręgu społecznym, jeśli nie jesteś zainteresowany zimową społecznością biegową, ale nadal chcesz być aktywny. A nawet jeśli nie jesteś początkującym biegaczem, jesień to świetny czas na wyznaczenie sobie pewnych celów i poprawę ogólnego stanu zdrowia.

Mięśnie i stawy Ci podziękują

Jeśli jesteś kimś, kto cierpi na bóle stawów i mięśni, gdy na zewnątrz jest gorąco, bieganie jesienią może je złagodzić. Kiedy na zewnątrz jest chłodniej, Twoje mięśnie i stawy są mniej narażone na dodatkową presję i faktycznie mogą być bardziej spokojne.

Jedno z badań przeprowadzonych na biegaczach wykazało, że stawy biegaczy, którzy ćwiczyli w chłodniejszych temperaturach, mogły trwać dłużej niż tych, którzy biegali w gorętszych temperaturach. Jeśli więc jesteś osobą, która boryka się z bólem lub dyskomfortem stawów, jesienne bieganie może być dla Ciebie idealne. Inne badanie wykazało, że bieganie w chłodniejszych temperaturach może również zmniejszyć stan zapalny i ból w mięśniach, co może być pomocne dla tych, którzy zmagają się z przewlekłym bólem. Nie tylko mięśnie i stawy odnoszą korzyści - jesienne bieganie może być również świetne dla Twojego układu odpornościowego.

Wyrobisz sobie lepsze nawyki

Jesienne bieganie może pomóc zbudować nowy nawyk, który może być pomocny dla osób zarządzających depresją. Bieganie, ogólnie rzecz biorąc, może pomóc zmniejszyć objawy depresji, ale może być trudno zrobić czas na to, gdy pogoda jest cieplejsza i jesteś mniej prawdopodobne, aby chcieć iść na bieg na zewnątrz. Ale jesienią jest bardziej prawdopodobne, że będziesz chciał rozpocząć nowy nawyk, ponieważ jest to świetny czas, aby wyjść na zewnątrz i cieszyć się zmieniającymi się kolorami.

Kiedy uczynisz bieganie częścią swojej rutyny, bardziej prawdopodobne jest, że wprowadzisz pozytywne zmiany w innych obszarach swojego życia, takich jak dieta, nawyki dotyczące snu i zarządzanie stresem. Łatwiej jest też trzymać się rutyny, gdy na zewnątrz jest mniej światła dziennego - możesz więc mieć mniej wymówek, by nie iść pobiegać.

Utrata wagi

Jesienne bieganie może być świetnym czasem, aby stracić kilka dodatkowych kilogramów, zanim nadejdzie zima i mniej prawdopodobne jest, że będziesz chciał iść na bieg na zewnątrz. Jest to dość łatwy czas na bieganie, jeśli próbujesz schudnąć, ponieważ jest mniej osób ćwiczących i jest chłodniej na zewnątrz, więc nie będziesz tak niewygodny. To jest, gdy chcesz być zmieniającym się rutyny treningu w każdym razie. Podczas biegania, nie trzeba zmienić swój trening przez wiele, ale można dodać w niektórych innych działań, aby pomóc spalić więcej kalorii. Kiedy zaczynasz swoją jesienną rutynę biegową, spróbuj dodać długi bieg do swojej rutyny w każdy weekend, aby przygotować się do zimowego biegania, a także możesz dodać w niektórych tygodniach trening z ciężarami i/lub trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT).

Nie bój się chłodu

Jest mniej prawdopodobne, że doznasz kontuzji, gdy na zewnątrz jest chłodniej, ponieważ bieganie jest łatwiejsze dla twoich stawów i mniej prawdopodobne jest, że przesadzisz. Możesz również zacząć od wolniejszego biegu i krótszych dystansów, aż przyzwyczaisz się do zmiany, co może pomóc Ci uniknąć kontuzji. Będziesz też biegać rzadziej, gdy pogoda jest chłodniejsza, co może pomóc zapobiec wypaleniu.

Jesień to świetny czas, aby zacząć biegać. To świetna odmiana od letniego upału, a zima jest tuż za rogiem, więc dobrze jest zacząć już teraz.Teraz, gdy wiesz, dlaczego teraz jest czas, aby rozpocząć jesienne bieganie, możesz się przygotować i uczynić go częścią swojej rutyny. Jest wiele rzeczy, o których musisz myśleć, gdy zmieniasz rzeczy, ale może to być naprawdę satysfakcjonujące, jeśli podejmiesz wysiłek. I nie zapomnij cieszyć się pięknymi kolorami, dopóki trwają!